Thursday, July 28, 2011

Bakar rumah sendiri gara-gara Malaysia kalah

by MKA,

Dah lah hati tengah panas sebab Malaysia kalah kepada Singapore dalam perlawanan kelayakan piala dunia, rumah jiran kami pulak terbakar. Nasib baik kebakaran hanya menghanguskan bingkai tingkap dapur mereka sahaja, jika kebakaran lebih besar lagi, mungkin api boleh sampai ke rumah kami yang hanya selang sebuah rumah sahaja.
Punca kebakaran adalah disebabkan kecuaian tuan rumah yang lupa memadamkan dapur gas sebelum keluar rumah. Dikatakan tuan rumah sedang memanaskan lauk dan tiba-tiba mendapat panggilan bahawa salah seorang ahli keluarga beliau telah terlibat dalam kemalangan jalan raya, lalu beliau terus sahaja bergegas keluar tanpa memadamkan api dapur. Dalam kira-kira pukul 10 malam, seorang jiran yang tinggal di belakang rumah beliau ternampak api sedang marak dan terus memberitahu jiran yang lain dan kami semua membantu memadamkan kebakaran.

Selepas api dipadamkan, barulah anggota bomba tiba dengan berbekalkan dua jentera pemadam serta diiringi polis trafik. Kerugian dianggarkan sebanyak RM 17 juta yang mana sebahagian besarnya adalah kos kuah kari yang telah kering di dalam kuali tersebut.

Time ni sume tengah happy, Malaysia br je score 1-0

Bomba lewat tiba sebab tersesat, api pun dah padam.

Nasib baik kau, kalau tidak tidur bawah pokok lah engkau. Silap-silap aku pun sama.

Time ni dan tension, sebab Singapore dah score.

Dah alang-alang sampai, bomba pun buatlah laporan. OK lah dari xde apa-apa.

Sekian, terima kasih.

1 komen:

IrdinaZareef said...

kami sekeluarga dan jiran berhampiran hanya sejengkal dari maut...alhamdulillah diberikan kesempatan umur lagi...alhamdulillah Ya Rahman