Wednesday, July 13, 2011

Resah seorang ibu

Tak siapa dapat gambarkan hati dan perasaan ibu ayah yang terpilih ini..diuji sebegitu hebat seawal diberitakan permata hidup mereka menghidap penyakit yang tiada harapan untuk sembuh..

Namun, semangat mereka begitu utuh dan kental mencari pelbagai usaha..mencuba pelbagai ikhtiar..moden & tradisi..demi melihat buah hati permata hidup mereka girang kembali..

Sedetik Allah pinjamkan nikmat sihat itu..harapan mereka berbunga kembali..buah hati kembali girang walau tidak keletah seperti dulu lantaran badan masih lemah menanggung beban rawatan susulan yang entah bila akan ada kesudahan nya.

Putaran masa itu dimanfaatkan sebaik mungkin sebelum mereka diuji lagi..walau tidak dijangka, kini masa yang singkat menjadi taruhan..setiap detik & saat penuh dengan harapan agar buah hati kembali riang..

..Ya Allah, pinjamkan semangat juang dan ketabahan nabi Mu kepada mereka yang terpilih ini..

Sayang Iman, terus kuat berjuang ye nak...semoga kesakitan dan penderitaan dibawa pergi bersama angin...moga ketenangan dan keindahan menyapa dirimu sayang..sesungguhnya Allah Maha Mengetahui...
Ya Allah, kasihani si kecil Iman Humaira...

posted from Bloggeroid

terbaru : tanggal 16 Julai 2011, kira-kira jam 1.20 petang kami sekeluarga mendapat berita sedih...Iman Humaira telah dijemput pergi...Allahu Akbar...daripada Allah kita datang, kepada Allah kita kembali...tabahlah Kak Lin dan Abg Iwan...tempat Iman telah pasti di syurga Allah yang indah...menunggu kedatangan kalian....takziah dari kami sekeluarga

0 komen: