Thursday, December 8, 2011

Jiwa kacau...

perkara yang kite akan buat kalau jiwa kacau a.k.a STRESS tahap gaban :

yang sepatutnya...

1. sabar

2. doa banyak2 moga Allah berikan penyelesaian

3. bercerita dengan teman baik untuk hilangkan tekanan

4. menangis untuk redakan tekanan

5. makan ikut waktu untuk elak gangguan kesihatan



tapi....


hakikatnya ini yang berlaku.... 

1. marah (sebab tak mampu nak tanggung dah)

2. rasa nak tikam kepala ni (sakit kepala yang amat)

3. tak makan (tak lalu nak makan)

4. menangis (nangis sampai bengkak-bengkak mata)

5. moody (mule la nak mengamuk even benda kecik)

"apa lah guna berkorban kalau tak ada siapa hargai"




4 komen:

shasya said...

sabar ye..... :) .....ada penyelesaiannya....

IrdinaZareef said...

macam lagu maher zain la plak "insyaAllah...ada jalan nya"...cer nyanyi sya???

misskandorian said...

manusia biase....adakalanya terlepas..aku rse aku ni pun jenis mcm ko la...

IrdinaZareef said...

misskandorian : ok ape...x la hipokrit + plastik..blkng kutuk, depan senyum...